måndag 16 februari 2009

"Ylle-trosorna" borta.

Idag har "ylle-trosorna" äntligen åkt av. Så nu är alla hundar trimmade och fina, känns jätte bra. Dock rakade pappa Mirka istället för att rycka henne. Det "får" man ju inte göra igentligen med strävhår men hon ska ju inte ställas ut nått mer. Kommer troligen trimma henne nästa gång för jag gillar inte att hon rakas ;) Hade tänkt att gå en långpromenad med Minna idag men så säger pappa att Samuel har ringt och vill åka ut till jaktmarken och titta.Så jag följde med där.
Joline har haft magsjuka och antagligen satte det sig på hjärnan att jag mådde illa. Åkte ner till Saga sen och då blev jag hungrig. Jag och Jonna tog bilen till Mc Donalds och åt. Men nu ska jag spara alla mina pengar. :)

Fick en tid på Strömsholm, 25/2 8.30 ska vi in för dräktighetskontroll. Spännande!

Här är en bild på Egon, pappan till valparna :)

1 kommentar:

Annika sa...

Vad spännande!!! Hoppas verkligen att det är några valpar därinne! Annars får du väl "köpa" en Rottweiler från Värmland...;)

kram Annika