måndag 2 februari 2009

Presentation.

Nu kommer vi till presentationen som allid är svår, tycker jag. Tänkte kopiera in min presentation från förra bloggen, men lägger till lite hur dagsläget är.

"Nu startar jag återigen en blogg för er som är intresserade, hoppas kunna vara lite mer aktiv och framför allt lära mig mer om design, vilket inte alltid är så lätt :)
Bloggen kommer handla om Pansartaxen Minna med matte Elin. Våra upptåg, drömmar, planer, resultat och framförallt vårt vardagliga liv som bjuder på många tokigheter.
Minna har under sina två ½ år som hon levat varit med om mycket. Allt från att matte dragit omkring henne på brukshundsklubben till spår och drev. Minna är en enormt läraktig hund som verkligen har fallenhet för att lyckas med det hon gör. På brukshundsklubben är hon välkänd bland folket, hon är iprincip klar för 1:a klassen i lydnad och det finns nästan inget roligare än människosök i skogen. Speciellt om man får leta efter matte :)
I spårskogen är hon enormt duktig, envis och "på", hon har tagit 4:a förstapris, 2 ggr med högsta poäng och engång med HP.

Så till drev, hon är en riktig naturbegåvning och matte Elin har jagat in henne själv. Hon tog sin första etta 2006.12.01 då med 42 poäng på Rådjur. 2007.01.01 tog hon sin andra etta med 43 poäng på Rådjur.
Höstsäsongen 2007 har gått perfekt hitills och vi är nog inte klara än. Måndagen den 12/11 tog hon sitt Championat på Tärnsjöprovet med 49 poäng, och ingen är gladare än Matte. Min första egna hund som jag jagat in alldeles själv och tränat upp för en ev. valpkull till våren 2008, såklart inte endast därför utan för att se hur jaktlust m.m har blivit i denna kull.

Den 17/11 startade jag och Minna, Pappa och Tigge på Sörmlandsprovet. Minna lyckades få ihop 51 p på rådjur och därmed vinnare av Sörmlandsprovet. Tigge tog sin sista etta och blev SJ(d)CH han med :)

Vi kommer kämpa vidare och siktar in oss på en Valpkull våren 2008 och hoppas att allt går som det ska!"


Minna har fortsatt att göra fina resultat i både drev och spår. Det blev ingen valpkull våren 2008 utan jag valde att istället delta på vårat första Spår-SM. Man vet aldrig när den chansen kommer tillbaka. Dessutom var vi reserv till Drev-SM, så vi hade kunnat behöva ställa upp där också. Våren 2009 blev istället Minnas första "valpår". I dagsläget är hon parad med SJ(D)CH SU(D)CH Fi J(D)CH Hammarskallets Egon. Vi väntar med spänning på resultatet om det blivit nått. Minna har blivit väldigt matglad sen parningen och man vill gärna tro att det är ett positivt tecken, men man vet aldrig.

Mer kommer, som jag sa förut, håll till godo!