tisdag 24 februari 2009

Mormor Greta.

Idag intog jag, mamma och Minna mormors lägenhet. Städar där varranan vecka och nu var det dags igen. Minna blir alldeles salig så fort hon kommer dit och lydnanden är som bortblåst, den enda hon lyssnar på är mormor då. Fick köttfärslimpa, svampsås och potatis som jag beställt. Underbart gott med riktigt mat och inte pizza eller hamburgare.
Satt inne och prata med mamma och pappa nyss, Mirka började busa med mig och hon skäller och morrar, det är helt enkelt hennes sätt att busa. Då kom det fram en liten djävul under täcket och berätta att Mirka fick minsann inte skälla och morra åt mig. Hon gick emellan och "fredade" situationen. Lilltjejjen skyddar sin matte :)

Pratade nyss med Jill och Daniel i telefonen också, känns som det är på tok för sällan vi både hörs och ses. Men det är tur att man kan ändra på sånt.
Dock känns det inte som min tid räcker till till allt jag vill göra, jag vill åka och hälsa på Karlstadsborna också, men på torsdag blir jag hästägare och tiden kommer väl då bli ännu mindre, tyvärr.

Nu ska vi snart ner till stallet.

Inga kommentarer: