söndag 8 februari 2009

Borlänge

Jag har precis lagt mig i sängen efter en "fullrulle" helg. Igår lördag tog vi bilen upp till Borlänge, blev bjudna på lunch när vi kom upp. God lax! Jag som är lite känslig trodde det var skinn på och tyckte det var äckligt, men sen berätta dom andra att det bara var kryddor, och då åt jag glatt igen ;)
Vi skulle ha hand om Trulsmannen så efter lunch tog vi en liten promenad med vagnen och han somna så gott där. Sen bar det iväg mot Kupolen, som vanligt blir mina föräldrar väldigt fika sugna så vi tog en fika på Café Kupolen. Truls fick en festis som han drack för glatta livet, det kändes inte minst på hans blöja sen. Hittade inget särskillt där utan köpte med godis och gott hem till kvällen. Sen blev det pizza till kvällen och det var super gott. Vid 22-22.30 kom mamma Jill hem och då hade jag lagt Truls vid åtta. Inga problem alls, vi la oss på sängen, han hade "Papan" (en liten apa) och så sjöng jag lite. Han tvärslocknade och vaknade inte så länge jag var uppe.

I morse tog mamma och pappa honom, jag fick sova till elva och så åt jag lite frukost. Sen la ja Truls för att sova middag och det gick nästan lika bra denna gång, lite svårare men inte alls svårt igentligen. Och jag la mig i Tyras rum igen. Sen ringde telefonen och lillemannen vaknade. Tröstade honom så la jag mig på sängen. Så somnade vi båda tillsammans med "Papan". Så åt vi lite mat och myste.
Pappa och Truls spela gitarr och det var tydligen en hit!
Tog med Truls upp och badade honom, han skvätte vatten över ungefär hela badrummet och det var nog extra roligt när jag skrek till varje gång han gjorde det. Lillgubben <3

Minna har nu bara "ylletrosorna" kvar, jag ska försöka få kort på det i morrn, det ser rätt komiskt ut.

Nu ska jag och Minna sova ut. I morrn bitti ska vi och rida...



Inga kommentarer: