torsdag 30 juli 2009

Askungen (Emmi)

Igår kom vi hem efter en liten semestertripp. I söndags åkte vi ner till Isabergsstugområde för att övernatta. Jag hade planerat att åka till Ullared för att köpa lite nya täcken och andra saker till Saga. Det var en upplevelse att går där kan jag lova, jag höll på att få panik när det var så mycket folk, men jag klarade det och blev 1500 kr fattigare. Sedan åkte vi vidare och hade Dingle som mål, där bor Askungen eller Emmi som hon kallas. Vi kom fram frammåt eftermiddagen och fixade iordning i huset som vi fått låna, sen bjöds vi på underbart god mat och trevligt umgänge. Sov gott i huset och sen morgonen där på, efter frukost, gjorde jag, mamma och pappa Smögen och Kungshamn. Otroligt msåga små fiskebyar, men ofantligt mycket folk också. Klocka 16 väntade maten hemma i Dingle så då for vi tillbaka. God mat även denna gång! Sen åkte vi alla, Tommy, Barbro, Mamma, Pappa och jag och kollade på Grebbestad och dom andra ställena. Avslutade med en glass, vilket blev lite av en tragiskt upplevelse, glassen smälte och droppade, vi höll på att frysa ihjäl, men vi kunde inte annat än att skratta :)
Emmi hade verkligen växt till sig och såg riktigt fin ut!! Bra päls och snygga linjer!
Tommy och Barbro, tack för några jätte mysiga dagar och tack för att ni tar hand om Emmi, vi kommer allt igen och hälsar på :)

Imorgon blir det lite finputsning på Molly och Minna, utställning på lördag!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken härlig tripp ni haft.Lycka till på utställningen!Må gott Hanna och taxprinsarna